مقایسه هندزفری شیائومی بادز 4 پرو و شیائومی ردمی 4 پرو ، انتخاب صدایی ناب!

بهار سهراب بیگی
15 دی, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو و شیائومی ردمی 4 پرو، دو هندزفری پرچمدار جدید شیائومی هستند که اخیراً به بازار معرفی شده‌اند. شیائومی با ارائه این دو محصول یک بار دیگر با قیمت‌هایی به مراتب مناسب‌تر، به رقابت با محصولات پرچمدار دنیای تکنولوژی پرداخته است. ظرافت و رعایت اصول ارگونومیک در طراحی این محصولات در کنار کارایی خوبی که دارند موجب شده توجه زیادی به آن‌ها جلب شود.  در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات Xiaomi buds4 pro و Xiaomi Redmi4 pro  بپردازیم. با پرهان‌تک همراه باشید.

برای شروع بد نیست نگاهی به هندزفری شیائومی بادز 4 پرو بیندازیم و ببینیم شیائومی در این اکسسوری چه خدماتی را به کاربرانش ارائه داده است.

طراحی ظاهری Xiaomi Buds 4 Pro :

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

شیائومی بادز 4 پرو دارای سطحی براق و مات در رنگ‌های نقره‌ای-طلایی و مشکی است. کیس شارژ به صورت منحنی طراحی شده که جلوهٔ خاصی به آن داده است. در طراحی کیس شارژ شیائومی بادز 4 پرو از فرآیند قالب‌گیری تزریقی یکپارچه استفاده شده است و ظاهری صاف‌تر و ساده‌تر ارائه گردیده. با طراحی کپسول فضایی Xiaomi Buds 4 Pro، وقتی درب کیس باز می شود، کل قاب شارژ در حالت نیمه باز قرار می گیرد. به این ترتیب هدفون ها کاملاً در معرض دید ما هستن و خارج کردن آن‌ها از کیس شارژ راحت‌تر انجام می‌شود. هدفون‌ها توسط آهنربا در محفظه کیس نگهداشته می‌شوند تا بطور اتفاقی از کیس خارج نشوند. علاوه بر این، سطح داخل کیس شارژ شیائومی Buds4 pro نیز با یک لایه آنتی باکتریال یون معدنی طراحی شده است که به حفظ سلامت کمک می‌کند.

کیس شارژ از  استاندارد IP54 ضد آب پشتیبانی می کند، بنابراین در اثر پاشیدن آب یا باران روزانه آسیبی به آن نمی‌رسد. یک چراغ نشانگر در جلوی قاب شارژ وجود دارد که به کمک آن می‌توانید از وضعیت شارژ هدفون‌ها حتی زمانی که گوشی وصل نیست مطلع شوید.

پایه هدست Xiaomi Buds 4 Pro بسیار کوتاه‌تر است و از یک ماژول حسگر فشار دو کاناله استفاده می‌کند تا ناحیه موثر حساس به فشار گسترده‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. سوراخ های صوتی هدفون ها به شکل گوشواره های بیضی طراحی شده اند و با سیلیکون استاندارد پزشکی پوشانده شده‌اند که باز هم به حفظ سلامت و بهداشت گوش شما کمک می‌کنند.

راحتی و حذف نویز شیايومی بادز 4 پرو:

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

از نظر راحتی پوشیدن، شیائومی Buds 4 Pro دارای طراحی ارگونومیک و گوشواره‌های سیلیکونی نرم و سازگار با پوست است که شبیه به داخل گوش طراحی شده است و همین امر موجب می‌گردد در استفاده طولانی مدت احساس فشار زیاد و خستگی روی گوش احساس نشود.

شیايومی بادز 4 پرو از فناوری حذف نویز پویا تطبیقی 48 دسی بل پشتیبانی می‌کند. و می‌تواند به طور خودکار حالت حذف نویز مناسب را با توجه به محیط‌های مختلف انتخاب کند. محدوده حذف نویز می‌تواند به 4000 هرتز برسد و از تنظیم خودکار 3 سرعته تطبیقی و تنظیم دستی 6 سرعته پشتیبانی می‌کند. در عین حال، هدفون‌ها از الگوریتم حذف نویز ANC توسعه‌یافته شیائومی استفاده می‌کنند. این هدفون‌ها همچنین دارای مقاومت صدای باد 9 متر بر ثانیه هستند. برای دوستانی که ورزش را دوست دارند، عملکرد حذف نویز در دویدن روزانه، دوچرخه‌سواری و سایر محیط‌ها، جالب توجه است.

کیفیت صدای Xiaomi Buds 4 Pro:

از نظر کیفیت صدا، هدفون های Xiaomi Buds 4 Pro از یک درایور دینامیکی سفارشی با دامنه بزرگ 11 میلی متری پیشرو در صنعت و همچنین از طراحی گنبدی LCP بهره برده است. واحد فوق دینامیک مغناطیسی دوگانه همراه با فناوری LHDC 4.0 کیفیت صدای این هدفون را عالی می‌کند. اگر همزمان از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید لازم نیست نگران کیفیت صدا باشید چون هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. در عین حال هنگام بازی نیز می‌توانید صداها را بصورت 360 درجه و از جهات مختلف بشنوید.

عمر باتری و شارژ شیائومی بادز 4 پرو:

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

عمر باتری به تنهایی تا 9 ساعت است و با استفاده از کیس شارژ می‌تواند تا 38 ساعت (ANC OFF) دوام بیاورد. علاوه بر این، Xiaomi Buds 4 Pro اولین هندرزفری در صنعت است که از ساختار شارژ مستقیم دوگانه ولتاژ پایین برخوردار است که به طور موثر کارایی شارژ را بهبود می‌بخشد همچنین مشکلات مربوط به شارژ آهسته هدفون‌های TWS را حل می‌کند. کیس شارژ از رابط Type-C استفاده می کند و از عملکرد شارژ سریع پشتیبانی می کند. همچنین هدفون‌ها ظرف 30 دقیقه 100 درصد شارژ می‌شوند که از میانگین 50 تا 60 دقیقه هدفون‌های موجود در بازار، سریع‌تر است.

سایر قابلیت‌های شیائومی بادز 4 پرو:

  • تراشه چندهسته‌ای 12 نانومتری
  • صدای Hi-Fi و 360 درجه
  • سازگار با شارژ بی سیم Qi
  • پشتیبانی از فرامین صوتی
  • حالت Ambient Sound برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش

محتوا

  • استفاده 180 دقیقه‌ای تنها با 5 دقیقه شارژ

 

و اما شیائومی ردمی 4 پرو، در ادامه مقاله به بررسی دیگر هندزفری پر طرفدار شیائومی می‌پردازیم.

طراحی ظاهر Redmi4 pro :

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

طراحی ظاهری شیائومی ردمی 4 پرو نیز بسیار ظریف و منحنی در نظر گرفته شده است اما پوسته بیرونی آن فقط مات است. این هندزفری پرچمدار در رنگ‌های مشکی و سفید قدم به بازار هندزفری‌های شیک و لاکچری گذاشته است که اتفاقاً رنگ‌های کلاسیک و رسمی‌ای به حساب می‌آیند. بر روی هدفون‌ها یک سطح کرومی قرار گرفته که تنها برای زیبایی بکار رفته است و کاربرد دیگری ندارد. هدفون‌ها بسیار سبک هستند و دارای یک دنباله کوتاه هستند جهت راحت‌تر قرار گرفتن آن‌ها در گوش. با توجه به طراحی ارگونومیک هدفون‌ها اصلاً احساس خستگی، سنگینی یا فشار روی گوش‌هایتان نمی‌کنید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های Xiaomi Redmi4 pro، اتصال چند نقطه‌ای است که به شما امکان می‌دهد هدفون‌ها را به 2 دستگاه مختلف متصل کنید. یک ویژگی قابل توجه دیگر نیز سنسورهای داخل گوشی‌هاست. عملکرد آن‌ها به این شکل است که وقتی یکی از هدفون‌ها را از گوش خارج می‌کنید این عمل تشخیص داده می‌شود و به‌طور خودکار پخش صدا متوقف می‌شود. اما اگر قصد دارید فقط از یک هدفون ایستفاده کنید می‌توانید هدفون دیگر را داخل کیس شارژ قرار دهید و به این ترتیب پخش صدا از سر گرفته می‌شود. در پایین کیس یک پورت USB-C برای شارژ قرار گرفته است. و این هندزفری نیز دارای استاندارد IP54 ضد آب است که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.

عمر باتری و شارژ Xiaomi Redmi4 pro:

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید،  می‌توان ادعا کرد که عمر باتری خیلی خوب است چون هدفون‌های شیائومی ردمی 4 پرو می‌توانند تا ۹ ساعت با یک بار شارژ و در مجموع تا ۳۶ ساعت با کیس شارژ دوام بیاورند. سریع شارژ می‌شوند و محفظه شارژر 500 میلی آمپر ساعت است. پس با خیال راحت به موزیک دلخواه‌تان گوش دهید.

کیفیت صدا در هندزفری Xiaomi Redmi4 pro:

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

برقراری تماس با Redmi Buds 4 Pro عالی است. کیفیت میکروفون واضح است و فشرده‌سازی زیادی در صدا وجود ندارد. عملکرد میکروفون‌ها در حذف نویز قوی است. بنابراین حتی در محیط‌های شلوغ‌ نیز در برقراری تماس با مشکل مواجه نمی‌شوید. هنگام تماشای ویدیو یا بازی نیز سربلند از تست‌های انجام شده بیرون آمده است. تأخیر در پخش صدا بسیار کم است طوری که اصلاً به نظر نمی‌آید. Redmi Buds 4 Pro صدایی متعادل دارد و باید صادقانه گفت که کیفیت صدا بسیار بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

حذف نویز در ردمی 4 پرو:

Redmi Buds 4 Pro در این زمینه عالی عمل می‌کند. در این هندزفری سه حالت ANC وجود دارد:

  • حالت استاندارد.
  • حالت شفافیت و وضوح صدا.
  • حالت بهبود صدا.

هدفون‌ها این قدرت را دارند که صدای بیرون را به خوبی کاهش دهند که برای افرادی علاقه‌مند به ورزش نیز بسیار مطلوب است. س

برخی قابلیت‌های دیگر شیائومی ردمی بادز 4 پرو :

هندزفری شیائومی بادز 4 پرو (1)

  • سازگار با ویندوز و گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS
  • صدای Hi-Fi
  • فناوری صدای 360 درجه
  • امکان فعال و غیر فعال کردن حدف نویز
  • حالت Transparency برای شنیدن صدای محیط اطراف در حین پخش محتوا
  • قابلیت Gaming Mode و کاهش تأخیر صدا تا 59 میلی‌ثانیه

مقایسه هندزفری شیائومی بادز 4 پرو و ردمی 4 پرو در یک نگاه:

هندزفری Xiaomi Buds 4 Pro

هندزفری Xiaomi Redmi4 pro

نام دیگر Xiaomi M2126E1 Xiaomi M2132E1
نوع هدفون تو گوشی (In-Ear) تو گوشی (In-Ear)
نوع آکوستیک پشت بسته (Closed-Back) پشت بسته (Closed-Back)
نوع اتصال بی سیم بی سیم
نوع هدفون بی‌سیم True Wireless (ارتباط بی‌سیم بین دو گوشی با یکدیگر و منبع) True Wireless (ارتباط بی‌سیم بین دو گوشی با یکدیگر و منبع)
قطر درایور 11 میلی‌متر 10 میلی‌متر
بازه فرکانس پاسخ‌دهی هدفون 20-40000 هرتز
توضیحات حذف نویز دارای حذف نویز فعال تا 48 دسی‌بل دارای حذف نویز فعال تا 43 دسی‌بل
نویز کنسلینگ فعال یا ANC دارد دارد
توضیحات کنترل‌کننده کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد برای اتصال و قطع تماس و تغییر محتوای در حال پخش کنترل لمسی و ضربه زدن به ایرباد برای اتصال و قطع تماس و تغییر محتوای در حال پخش
توضیحات بلوتوث 5.3 5.3
برد 10متر 10متر
طریقه شارژ محفظه شارژ با درگاه USB نوع C و شارژ بی سیم Qi محفظه شارژ با درگاه USB نوع C
ظرفیت باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 53 میلی‌آمپر ساعت (ایرباد)
لیتیوم یونی با ظرفیت 565 میلی‌آمپر ساعت (محفظه شارژ)
5.25 ولت / 160 میلی‌آمپر (ایرباد)
5 ولت / 500 میلی‌آمپر (محفظه شارژ)
شارژدهی حداکثر 5 ساعت حالت پخش صدا (روشن بودن حذف نویز)
– حداکثر 9 ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا 38 ساعت با محفظه شارژ)
حداکثر 9 ساعت حالت پخش صدا (خاموش بودن حذف نویز) (تا 36 ساعت با محفظه شارژ)
مقاومت در برابر آب و رطوبت IP54 (مقاوم دربرابر گردوغبار و پاشش آب) IP54 (مقاوم دربرابر گردوغبار و پاشش آب)
وزن  5 گرم (هر ایرباد)
– 39.5 گرم (محفظه شارژ)
5 گرم (هر ایرباد)
رنگ مشکی -نقره‌ای/ طلایی مشکی، سفید

 

نتیجه گیری:

در مورد هر دو هندزفری شیائومی بادز 4 پرو و شیائومی زدمی 4 پرو باید گفت زیبایی و کیفیت در کنار هم قرار گرفته‌اند و طبق معمول از لحاظ قیمت در وضعیت مناسب‌تری نسبت به رقبایشان هستند البته اختلاف قیمت بین این دو هندزفری شیامی نیز خودش نکته قابل توجهی است چون از لحاظ ظاهر و کیفیت دارای تفاوت‌های بسیار جزئی هستند. در هر صورت اگر به دنبال هندزفری‌های با کیفیت هستید و از طرفداران اپل و سامسونگ هم نیستید هندزفری‌های Xiaomi Buds4 pro و Xiaomi redmi4 pro را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هرچند برای انتخاب بین این دو نیز بهتر است بودجه را حتماً در نظر بگیرید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.