اپل واچ سری 8 ، نقد و بررسی ساعت‌هوشمند جدید اپل

محمود مزارعی
1 آبان, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اپل واچ سری 8 از جمله بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2022 میلادی است. البته هرچند اپل واچ سری 8 نسبت به اولین سری ساعت‌های هوشمند اپل پیشرفت چشم‌گیری داشته، ولی نسبت به نسل قبلی یعنی اپل واچ سری 7 تغییرات جزئی مثل سنسور دما و سنسور تشخیص تصادف داشته است. دقیقاً به همین دلیل احتمالاً بسیاری از افراد نسبت به ارتقاء ساعت‌ هوشمندشان بی‌رغبت باشند. در ادامه به بررسی اپل واچ سری 8 می‌پردازیم.

نکات قوت نکات منفی
+رنگ‌های جذاب جدید دوام باتری کم است
+ سنسور دما برای ردیابی دمای بدن خانم‌ها جهت بارداری طراحی مشابه سال گذشته
+ سنسور تشخیص تصادف

طراحی و نمایشگر اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8

 

همه کسانی‌که حتی یک بار هم از اپل واچ 7 استفاده کرده‌اند، از هر نظر با کاربری اپل واچ 8 آشنا هستند. در واقع تفاوت‌های هر سری از اپل‌ واچ‌ها آنقدر جزئی است که تشیخص تفاوت‌ها دشوار است. بدنه پشتی مقداری خمیده طراحی‌شده تا راحت روی دست بنشیند و البته حسگرها نیز عملکرد بهتری داشته باشند. مثل سری قبل، نمایشگر اپل واچ 8 خیلی باکیفیت است. بدون تردید کیفیت صفحه نمایش اپل واچ سری 8 در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند شرکت‌های رقیب، بی‌همتا و بی‌نظیر است. تاچ صفحه نمایش هم خیلی خوب کار می‌کند و عملکرد سریع و بی‌نظیری دارد.

به طور خلاصه، احتمالاً اپل واچ 8 نتواند نظر کاربران اپل واچ سری 7 و اپل واچ سری 6 را به خصوص در زمینه طراحی به خود جلب کند. نکته متمایز کننده اینکه، اپل واچ سری 8، از ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن بهرهمند است. با این قابلیت شما می‌توانید، یک سری از اطلاعات ساعت هوشمند خود را همیشه در دسترس داشته باشید.

سنسور دما و سنسور تناسب اندام جدید

اپل واچ سری 8

همانطوری‌که اشاره شد، سنسور دما و سنسور تناسب اندام، بزرگ‌ترین تفاوت و ارتقای ساعت هوشمند جدید اپل است. با این قابلیت بعد از مدتی استفاده، متوسط دمای بدن‌تان را متوجه خواهید شد. این ویژگی جدید به طور خاص برای خانم‌هایی که قصد باردارشدن دارند خیلی مناسب است.

حسگر تشخیص تصادف

اپل واچ سری 8

قابلیت جدید بعدی اپل واچ سری 8، حسگر تشخیص تصادف است. البته این حسگر را به طور عادی نمی‌توانید امتحان کنید، ولی اگر یک زمانی هم به کارتان آمد، اپل واچ می‌تواند جان شما را نجات دهد. اپل واچ سری 8 با استفاده از یک ژیروسکوپ بهبودیافته و یک شتاب‌سنج قادر است تا تغییرات نیروی G یا همان گرانش را تا 256G حس کند. این حسگر در صورت تصادف به صورت خودکار به خدمات اضطراری و آمبولانس تماس می‌گیرد و علاوه بر درخواست کمک، اطلاعات کاملا ضروری را گزارش می‌دهد.

باتری اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8

عمر باتری اپل واچ سری 8 نسبت به سری‌های قبل کمی بهبود و ارتقا یافته. علاوه بر اینکه عمر باتری بهبود یافته، با توجه به اینکه تراشه اپل واچ جدید کارآمدتر شده و همچنین مصرف انرژی دیگر سنسورها از جمله سنسور اکسيژن بهینه‌شده، عمر استفاده از باتری هم بیشتر شده است. در آزمایش‌های اولیه، باتری اپل واچ 8 می‌تواند با یک بار شارژ کامل 38 ساعت دوام بیاورد. هرچند توجه داشته باشید، این مدت زمان نسبت به عواملی مانند پخش موسیقی و دویدن و ورزش کردن کم‌تر می شود. در آزمایش‌های انجام‌شده، با حدود 70 دقیقه دویدن با GPS، دوچرخه سواری و پخش موسیقی، شارژ کامل حدود 55 درصد کاهش می‌یابد.

اگر از شارژرهای قدیمی برای شارژ اپل واچ سری 8 خودتان استفاده می‌کنید، باتری در هر دقیقه 1 درصد شارژ می‌شود. این بدین معناست که حدود 2 ساعت برای شارژ کامل آن زمان می‌برد. کابل شارژ اپل واچ جدید از نوع USB-C  است.

سیم‌کارت اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8

سوال مهم بعدی در مورد ساعت هوشمند جدید اپل، استفاده از سیم‌کارت است. اپل واچ سری 8 از سیم‌کارت الکترونیکی یا همان eSIM استفاده می‌کند. بنابراین سیم‌کارت‌های معمول برای اپل واچ 8 کارایی ندارد. برای استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی باید ساعت را به گوشی‌تان وصل کنید و بعد در چند مرحله ساده می‌توان سیم‌کارت الکترونیکی را فعال کنید. توجه داشته باشید، eSIM هنوز در ایران پشتیبانی نمی‌شود.

آیا باید اپل واچ سری 8 را بخریم؟

 

به طور کلی اپل واچ سری 8 چیز جدیدی ندارد و بنابراین احتمالاً برای خیلی افراد هیجان‌انگیز نخواهد بود. به طور کلی، سیاست اپل در ارتقا‌های کوچک نسبت به مدل قبلی در سری ساعت‌های سال 2022 هم مشهود است. بنابراین اگر یکی از ساعت‌های هوشمند نسل قبلی اپل را دارید، احتمال از خرید اپل واچ سری 8 پشیمان خواهید شد. حتی می‌توانید ساعت‌های نسل قبلی را به قیمت ارزان‌تر خریداری کنید و چیز زیادی از دست ندهید.

مشخصات اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 (41 میلی متر) اپل واچ سری 8 (45 میلی متر)
صفحه‌نمایش

صفحه نمایش رتینا LTPO OLED  و 352 در 430 پیکسل

صفحه نمایش رتینا LTPO OLED  و 396 در 484 پیکسل
وزن آلومینیومی (32 گرم) و فولاد ضدزنگ (42.3 گرم) آلومینیومی (38.8 گرم) و فولاد ضدزنگ (51.5 گرم)
پردازشگر تراشه Apple S8 تراشه Apple S8
حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت 32 گیگابایت
باتری باتری لیتیوم یونی تا 18 ساعت (36 ساعت در حالت کم مصرف) باتری لیتیوم یونی تا 18 ساعت (36 ساعت در حالت کم مصرف)
حسگرها GPS، ارتفاع سنج، اکسیژن خون، حسگر نوری قلب، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور نور محیط، سنسور دمای بدن، شتاب سنج با G بالا GPS، ارتفاع سنج، اکسیژن خون، حسگر نوری قلب، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور نور محیط، سنسور دمای بدن، شتاب سنج با G بالا
اتصالات Wi-Fi، بلوتوث 5.0، LTE (فقط مدل GPS + تلفن همراه) Wi-Fi، بلوتوث 5.0، LTE (فقط مدل GPS + تلفن همراه)
رنگ آلومینیومی در رنگ‌های سیاه، سفید، نقره‌ای، قرمز | فولاد ضدزنگ در رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای و طلایی آلومینیومی در رنگ‌های سیاه، سفید، نقره‌ای، قرمز | فولاد ضدزنگ در رنگ‌های گرافیتی، نقره‌ای و طلایی
رتبه بندی IP IP6X مقاوم در برابر گرد و غبار مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متری IP6X مقاوم در برابر گرد و غبار مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متری
قیمت از 399 دلار از 429 دلار

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.