بررسی گوشی Poco F4 Gt حرفه‌ای‌ترین همراه گیمرها!

بهار سهراب بیگی
7 خرداد, 1402
9 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

گوشی Poco F4 Gt طراحی شده تا حسی از گوشی‌های گیمینگ را به علاقمندان این زمینه القا کند اما اینکه واقعاً یک گوشی گیمینگ حرفه‌ای است یا فقط حس آن را ایجاد می‌کند حسابی جای بحث دارد. در کل بنظر می‌رسد گوشی Poco F4 Gt شیائومی با یک طراحی منحصر بفرد موفق شده است توجه زیادی به خود جلب کند و از طرفی هم منتقدان ایرادهای زیادی به آن گرفته‌اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این دوست جذاب گیمرها بپردازیم پس با پرهان‌تک همراه باشید.

گوشی Poco F4 GT

طراحی ظاهری گوشی Poco F4 GT :

قبل از همه بیایید با هم یک نگاهی به قد و قواره و ظاهر کلی گوشی Poco F4 GT از خانواده شیائومی بیندازیم که در کنار قیمت معقول قدرتی در حد پرچمداران دارد و همین موضوع هم باعث جدابیت بیشترش شده است. هرچند خیلی از منتقدین معتقدند که گوشیPoco F4 GT فقط سعی دارد ادای گوشی‌های گیمر حرفه‌ای را در بیاورد در ادامه می‌توانیم ببینیم که حق با کیست؟!

مانند بسیاری از گوشی‌های گیمینگ گوشی Poco F4 GT نیز نسبتاً بزرگ است و در ابعاد 162.5 × 76.7 × 8.5 میلی‌متر ساخته شده است وزن آن 210 گرم است که وزن کمی برای یک تلفن هوشمند به حساب نمی‌آید اما شاید این موضوع برای گیمر‌ها خیلی هم عجیب نباشد. جنس پشت این گوشی میان‌رده Xiaomi  از شیشه و فریم آن از آلمینیوم است قسمت جلوی گوشی Poco F4 GT از گوریلا گلس ویکتوس ساخته شده است.

تا اینجای کار چیز بخصوصی باعث جلب توجه نمی‌شود اما وقتی به طراحی پشت گوشی نگاه می‌کنیم متوجه دو نکته می‌شویم، مثبت و منفی. جنس پشت گوشی مات است که متأسفانه باعث باقی ماندن اثر انگشت و لکه‌های زیادی می‌شود.

اما دارای طراحی خطوطی است که اصطلاحاً به آن زخم هری پاتری می‌گویند و محل قرار گرفتن LED هایی است که در مواقع مختلفی می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید تا روشن شوند.مثل موقع بازی کردن، تماس تلفنی، و یا دریافت پیغام یا اعلان‌هایی که به گوشی Poco F4 GT جذاب شما ارسال می‌شود.

گوشی شیائومی Poco F4 خرید

گوشی Poco F4 GT

چند نکته جذاب در گوشی Poco F4 GT  برای عاشقان بازی:

از نکات مثبت دیگر‌ی که در طراحی می‌توانیم به آن اشاره کنیم شیارهای بلندگوی استریو در بالا و پایین گوشی است که موجب پخش یک دست صدا می‌شود. اینجاست که ماجرا برای گیمرها جذاب‌تر هم می‌شود.

از همه این‌ها بگذریم شاسی‌هایی در دو طرف گوشی Poco F4 GT طراحی شده است که نمونه مشابه آنها را احتمالاً قبلاً در تلفن‌های گیمینگ black shark دیده بودید؛ دکمه‌های شانه؛ نحوه کار با آن‌ها به این شکل است که می‌توانید چند سوئیچ را در سمت راست گوشی تکان دهید و دو سوئیچ ماشه فیزیکی از کنار آن خارج شوند.

استفاده اصلی آنها برای بازی است و در واقع عملکردهای مختلفی می‌توانند در بازی داشته باشند بطور مثال در بازی Call of Duty Mobile مجموعه سمت چپ را برای هدف گیری و مجموعه سمت راست را برای شلیک بکار ببرید.

البته این ‌دکمه‌ها در مواقعی که بازی نمی‌کنید هم می‌توانند کاربردهای دیگری داشته باشند. بطور مثال می‌توانند آن‌ها را به عنوان میانبرهای دیگر گوشی Poco F4 GT برنامه‌ریزی کنید و خوبی کار اینجاست که شما می‌توانید هر دکمه را برای انجام دو عمل در گوشی برنامه ریزی کنید.

یکی برای دو بار فشار دادن و دیگری برای فشار طولانی. از جمله مواردی که می‌توانید برای این کار در نظر بگیرید می‌توان به روشن کردن چراغ قوه، فعال کردن دوربین، ضبط صدا یا اسکرین رکورد اشاره کرد.

البته منتقدان دست از سر این موضوع هم برنداشته‌اند. نظر‌ آن‌ها این است که وجود این دکمه‌ها دردسر ساز است و ممکن است باعث برخوردهای تصادفی دست با این دکمه ها و فعال شدن صفحه نمایش یا یکی از عملکردها به طور ناخواسته شود و این خوب نیست.

گوشی Poco F4 GT

صفحه نمایش گوشی Poco F4 GT شیائومی:

در مورد خود صفحه نمایش گوشی Poco F4 GT حرف جدیدی برای گفتن نیست. یک صفخه نمایش 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن 1080 در 2400 است در حالی که از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و این ترکیب قبل از این هم بارها دیده شده است.

اما آنچه نمایشگر گوشی شیائومی Poco F4 GT را به عنوان یک نمایشگر مناسب استفاده برای رسانه‌های مختلف و بازی متمایز می‌کند قرار گرفتن آن در کنار چهار بلندگوی  JBL و یک طراحی کاملاً مسطح و یک نواخت است که به شما این اطمینان را می‌دهد که در کنار کیفیت صدا و تصویر هیچ اعوجاجی به هنگام استفاده از آن تجربه نخواهید کرد حتی به سمت لبه‌ها.

با این مشخصات شما می‌توانید از بهترین کیفیت برای گوش دادن به موزیک و یا تماشای ویدیو و عکس و بازی بهره ببرید..

گوشی شیائومی Poco x5 pro خرید

 

گوشی Poco F4 GT

مشخصات پردازنده گوشی Poco F4 GT :

شیائومی برای این گوشی گیمینگ خود از اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان پردازنده استفاده کرده است که هر کس با این پردازنده آشنا باشد می‌داند که این به معنی سرعت بدون دردسر است. تقریباً همه کسانی که با اسنپدراگون 8 نسل 1 آشنا هستند خیلی خوب می‌دانند باید چه انتظاری از گوشی Poco F4 GT شیائومی داشته باشند.

قطعاً لازم نیست به سیاست پشت این انتخاب که می‌شود گفت واقعاً هم انتخاب درستی بوده اشاره کرد. نتیجه آن هم مشخص است. بارگذاری سریع برنامه و انیمیشن های روان، نرم افزار بسیار روان پوکو F4 GT و عدم تأخیر یا افت در فریم‌ها هنگام بازی‌های سنگین، همه این موارد باعث شده است تا به این نتیجه برسیم که انتخاب این پردازنده گزینه بسیار مناسبی بوده و فقط یک ایراد وجود دارد که در کنار این‌خوبی‌ها شاید بشود از آن‌هم چشم پوشی کرد. اینکه بعد از انجام بازی‌های سنگین معمولاً گوشیPoco F4 GT به مدت 15-20 دقیقه کمی گرم می‌شود.

گوشی Poco F4 GT

سایر مشخصات گوشی Poco F4 GT شیائومی:

شیائومی برای گوشی پوکو F4 GT جذاب خود یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است که با وجود بزرگ بودن اما گاهی خیلی زود نیاز به شارژ مجدد پیدا می‌کند و در واقع روزی یک بار را حتماً به شارژ نیاز دارید. البته میزان استفاده هم در سرعت تخلیه باتری تأثیر دارد.

بازی‌های سبک و بازی‌هایی با گرافیک سنگین تأثیر متفاوتی دارند اینترنت 4G و 5G روی عملکرد نگهداری شارژ توسط باتری اثر می‌گذارد اما خبر خوب اینکه شیائومی برای حل این مشکل یک شارژر 120 واتی با سرعت شارژ بالا در حد17 دقیقه در نظر گرفته است که دیگر هیچ جای نگرانی‌ای باقی نمی‌ماند.

هر زمان از روز که احساس کردید شارژ باتری گوشی Poco F4 GT قشنگ‌تان به زیر 20 درصد رسیده است فقط 15 تا 17 دقیقه صبر کنید تا یک شارژ کامل دریافت کنید.

حافظه Poco F4 GT : 
  • 128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت
  • 256 گیگابایت با رم 12 گیگابایت
حسگرهای شیائومی پوکو F4 GT: 

شیائومی حسگر اثر انگشت  را روی دکمه پاور قرار می‌دهد که باید گفت در مورد گوشی گوشی Poco F4 GT عملکرد خیلی خوبی هم دارد. و فقط با کمی لمس انگشت روی دکمه پاور می‌توانید به راحتی قفل صفحه را باز کنید. در ادامه مقاله بد نیست به مشخصات دوربین‌های گوشی شیائومی Poco F4 GT بپردازیم.

نرم افزارو رابط کاربری:

سیستم عامل بکار رفته روی گوشی Poco F4 GT اندروید 12 است و رابط کاربری نیز در زمان عرضه به بازار MIUI 13 بوده که این موضوع هم یکی از موردی است که منتقدان به آن اشاره می کنند و معتقدند می‌شد برای این گوشی با این مشخصات و برای عملکرد بهتر و ایجاد تجربه‌ای بهتر برای کاربر از سیستم عامل ارتقاء یافته به ورژن بالاتر استفاده کرد.

گوشی Poco F4 GT

دوربین‌ها در گوشی Poco F4 GT :

گوشی Poco F4 GT از یک پنل دوربین اصلی در پشت و یک دوربین اصلی در جلوی گوشی برخوردار است که بصورت جداگانه به بررسی هرکدام از آنها می‌پردازیم. البته قبل از هرچیز بهتره فراموش نکنیم که تمرکز یک گوشی گیمینگ به احتمال زیاد روی کیفیت دوربین‌ها و ثبت تصاویر نیست یا دست کم کمتر به این موضوع پرداخته است.

با این وجود در پنل دوربین پشت گوشی Poco F4 GT ما شاهد یک سنسور دوربین عالی Sony IMX686 برای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با f/1.8 هستیم. که در کنارش یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4 قرار گرفته است.

با توجه به این مشخصات، برخلاف تصوری که از یک گوشی گیمینگ می‌رود می‌توان انتظار عکس‌ها و تصاویر بسیار با کیفیتی را داشت. از جمله نقاط قابل توجه این مجموعه از لنزها در کنار هم این است که عکس‌ها کاملاً شارپ است و فکوس سریع و قابل اعتماد اتفاق می‌افتد.

کنتراست عکس‌ها بالاست و می‌توانید با خیال راحت عکس‌هایی ثبت کنید که عمق تصویر خوبی داشته باشند و به هیچ وجه تخت به نظر نرسند. ترکیب رنگ‌ها فوق‌العاده است و تصاویری کاملاً طبیعی به شما تحویل می‌دهد.

حالا که از نقاط مثبت دوربین گوشی Poco F4 GT  گفتیم بد نیست به چند نکته منفی هم اشاره کنیم. بنا به گفته برخی منتقدین ظاهراً در نور کم و محیط تاریک، پردازش کنتراست کمی به کندی انجام می‌شود. و رنگ‌های تیره کمی به شکل پیکسل پیکسل دیده می‌شود.

همچنین در حالت فوق عریض در فضای بسته و یا در نور کم نمی‌توانید تصاویری با کیفیت عالی به اندازه فضای باز و نور خوب ثبت کنید و احتمال دارد شاهد نویز در قسمت‌های تاریک‌تر و سایه دارتر تصویر باشید.

به هر حال هر خوبی ممکن است بدهایی هم داشته باشد. از نظر کیفیت فیلمبرداری هم باید گفت پنل دوربین گوشی Poco F4 GT خودش را خیلی خوب نشان داده است. چون می‌تواند تصاویری با رزولوشن 3840 در 2160 با سرعت 60/30 فریم بر ثانیه  و یا رزولوشن 1080 در 1920 و سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه و یا رزولوشن 720 در 1280 و سرعت 960 فریم برثانیه ضبط کند.

با وجود همه این‌ها شما با یک پنل دوربین با کیفیت طرف هستید که اگر در کنار بازی به عکاسی و فیلمبرداری هم علاقه دارید می‌توانید از خریدن گوشیPoco F4 GT خرسند باشید.

حالا برسیم به دوربین سلفی، سازنده چینی برای شیائومی پوکو F4 GT یک دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی در نظر گرفته است و چه خبری بهتر از این برای عاشقان ثبت عکس‌های سلفی؟!

این دوربین سلفی دارای دیافراگم f/2.4 است و فیلمبرداری با رزولوشن 1080 در 1920 و سرعت 30/60 فریم برثانیه انجام می‌دهد.

گوشی Poco F4 GT

مشخصات گوشی Poco F4 GT در یک نگاه کلی:
ابعاد162.5 × 76.7 × 8.5 میلی‌متر
وزن210 گرم
جنسپشت گوشی شیشه با فریم آلمینیوم، جلوی گوشی گوریلا گلس کورتکس
رنگمشکی
صحفه نمایش6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز
کیفیت صفحه نمایشرزولوشن 1080 در 2400 پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ و HDR10+
امکانات اضافهوجود LED در پشت گوشی، دکمه های مخصوص بازی
پردازندهاسنپدراگون 8 نسل 1
حافظه

128 گیگابایت با رم 8 گیگابایت

256 گیگابایت با رم 12 گیگابایت

دوربین‌ها

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با f/1.8

لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2

لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو با f/2.4

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با f/2.4

باتری4700 میلی آمپر ساعتی
شارژر120 واتی با سرعت شارژ بالا در حد17 دقیقه
سیستم عاملاندروید 12، MIUI 13
بلندگوهاطراحی JBL
گوشی Poco F4 GT
نتیجه گیری:

بسیاری معتقدند که با وجود Redmi K50 Gaming که خودش بسیار شبیه به سری Black Shark 5 است، دیگر نیازی به ساخت و معرفی گوشیPoco F4 GT به بازار نبود آن هم در حالی که بنظر می‌رسد فقط یک نسخه کمی تغییر یافته همان ردمی K50 است.

اما واقعیت این است که عملکرد قوی پردازنده با شارژ سریع باتری در زمان کوتاه، دکمه‌های پاپ آپ بازی و یک راه حل خنک کننده گسترده، گوشی Poco F4 GT را به خوبی و پر قدرت در رده گوشی‌های بازی قرار داده است.

ترکیب پنل AMOLED  120هرتزی، اسنپدراگون 8 نسل 1 و سیستم صوتی چهارگانه JBL، بسیار جذاب به نظر می رسد آن هم نه فقط برای گیمرها.

همچنین با توجه به قیمت معقول گوشیPoco F4 GT در بازار گوشی‌های گیمینگ، درحالی که رقابتی‌ هم با گوشی‌های پرچمدار دارد، این امتیاز را نسیب‌اش می‌کند که بسیار مورد توجه قرار گیرد.

نکته مهم دیگر این است که ظاهراً نسخه قبلی این گوشی در اروپا به راحتی در دسترس نبوده و اما سیاست شیائومی بر این است که گیمرهای بیشتری در سراسر دنیا از بازی و کار با گوشی Poco F4 GT لذت ببرند

9 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.