گلکسی واچ 6 سامسونگ، یک کهکشان پر حاشیه!

بهار سهراب بیگی
16 مرداد, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

گلکسی واچ 6 سامسونگ، یک کهکشان پر حاشیه!

گلکسی واچ 6 و گلکسی واچ 6 کلاسیک ستاره‌های نو ظهور کمپانی سامسونگ هستند که هنوز از راه نرسیده ادعای رقابت با اپل واچ سری 9 را دارند. ظاهراً گلکسی واچ 6 از لحاظ قیافه تفاوت چندانی با گلکسی واچ 5 ندارد؛ اما در واقع باید گفت سامسونگ تصمیم گرفته است تغییرات زیادی را در این سری جدید اسمارت‌واچ های خود وارد کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی گلکسی واچ 6 بپردازیم اما نگاهی هم به Galaxy watch 6 classic  خواهیم انداخت. پس با پرهان‌تک همراه باشید.

گلکسی واچ 6

معرفی گلکسی واچ 6 بطور کلی:

سامسونگ پیشرفت‌هایی را در گلکسی واچ 6 نسبت به نسل قبلی ایجاد کرده است از جمله اینکه این ساعت هوشمند هیجان‌انگیز عملکرد بهتری در زمینه ردیابی وضعیت خواب کاربر، ردیابی وضعیت سلامت،اعلام تاریخ و سایر اعلان‌ها از خود نشان داده است.

در لیست تغییرات جدید گلکسی واچ 6، می‌توانید حاشیه‌های نازک‌تر، اندازه باتری بزرگ‌تر، عملکرد سریع‌تر و کارآمدتر پردازنده و سرعت در جابجایی بین صفحات را قرار دهید.

یکی از نکات قابل توجه درباره این ساعت، اندازه این ساعت هوشمند است چرا که این محصول در اندازه‌های 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر عرضه می‌شود؛ و این دقیقاً مناسب افرادی است که مچ دست کوچکی دارن.

اما نگران نباشید اگر شما جزء دسته افرادی با مچ دست زخیم هستید سامسونگ، گلکسی واچ 6 کلاسیک را برای شما در نظر گرفته است.

از دیگر مزایای این ستاره درخشان آسمان اسمارت واچ‌ها این است  که برای استفاده از گلکسی واچ 6، نیاز نیست حتماً یک گوشی سامسونگ داشته یاشید بلکه می‌توانید به راحتی به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز متصل شوید. البته این نکته را هم نباید از یاد ببرید که بعضی از ویژگی‌های خیلی خیلی مخصوص گلکسی واچ 6  فقط روی گوشی‌های سامسونگ کار می‌کنند.

تا این‌جای کار فقط از نقاط مثبت این ساعت هوشمند گفتیم بد نیست به یکی از معایب آن هم اشاره‌ای بکنیم. بطور مثال گلکسی واچ 6 با گوشی‌های هوشمند اپل کار نمی‌کند. یعنی امکان استفاده برای دارندگان iOS وجود ندارد. مگر از طریق Wifi یا eSIM به هم متصل شوند.

بسیاری از منتقدین ممکن است بگویند گلکسی واچ 6 خیلی شبیه به گلکسی واچ 5 سال گذشته است. خوب بنظر می‌آید این حرفشان درست باشد چون ظاهر این دو ساعت خیلی به هم شبیه است اما همانطور که تا اینجا گفتیم سامسونگ تغییرات زیاد اما ظریفی را در سری جدید گلکسی واچ 6 ایجاد کرده است.

بیایید یک کم دقیق‌تر شویم و گلکسی واچ 6 هیجان‌انگیز‌مان را با جزيیات بیشتری بررسی کنیم.

گلکسی واچ 6

نظر طرفداران گلکسی واچ 6:  

  • گلکسی واچ 6 یکی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود است.
  • نرم‌افزار Wear OS در آن بهبود یافته است.
  • داده‌های سلامتی تناسب اندام بیشتری ارايه می‌شود.
  • برای استفاده سبک و راحت است.
  • صفحه نمایش OLED زیبا و روشنی دارد.
  • تشخیص تمرین خودکار عالی عمل می‌کند.
  • قیمت نسبتاً مناسبی دارد.

 

نظر مخالفان گلکسی واچ 6:

  • عمر باتری رضایت‌بخش نیست
  • ردیابی خواب به خوبی انجام نمی‌شود.
  • ردیاب ضربان قلب دقیق نیست.
  • تعویض بندهای تک کلیکی آنطور که انتظار دارید آسان نیست
  • ساعت‌ها به اندازه رقبا اصلاح نشده‌اند

حالا با هم موارد مد نظر طرفداران و مخالفان گلکسی واچ 6 را بررسی می‌کنیم.

گلکسی واچ 6

طراحی ظاهری و جنس گلکسی واچ 6:  

سامسونگ در طراحی گلکسی واچ 6 هم به طراحی گرد و دایره ای خود پایبند بوده است. گلکسی واچ 6 نسبت به Galaxy watch 5  بدنه کمی نازک‌تری دارد و به همین خاطر اندازه صفحه نمایش آن 20 درصد بزرگ‌تر است.

پوشیدن گلکسی واچ 6 به دلیل وزن کمی که دارد بخصوص در مدل 40 میلی‌متری بسیار راحت است که این آپشن در ردیابی خواب اهمیت خیلی زیادی دارد.

یکی از نقاط مشترک این اسمارت واچ سری 6 و گلکسی واچ 5، جنس روی صفحه نمایش و قسمت پایین ساعت است که از یاقوت کبود ساخته شده است. دلیل استفاده از این متریال هم مقاومت بالای این جنس در مقابل شیشه معمولی است که 60 درصد مقاومت بالا‌تری در مقابل خراش و آسیب دارد. و از همین موضوع می‌توان به عنوان یک ارتقاء خوشایند یاد کرد.

گلکسی واچ 6

طراحی جدید بندهای گلکسی واچ 6:

یک خبر خوب! شما می‌توانید از بندهای قبلی خود برای ساعت‌ هوشمند جدید سری 6  خود نیز ستفاده کنید زیرا سامسونگ بندهای این ساعت هوشمند را هم مثل نسل قبل از آن 20 میلی‌متری طراحی کرده است.

با این تفاوت که تلاش کرده است اتصال آن را تا حدودی ساده تر کند. به همین منظور سامسونگ نوارهای تک کلیکی جدیدی را در طراحی بند‌ها قرار داده است که دکمه‌ای دارند که با فشار دادن آن به راحتی بند را تعویض می کنید.

باقی طراحی، مکانیزم قبل را دارد یعنی در قسمت پایین شما همچنان میله های فنری آشنای خود را دارید، فقط به جای کشیدن یک اهرم کوچک، اکنون باید یک دکمه را فشار دهید.

با اینکه سامسونگ تلاش کرده است تا از این طریق کار تعویض بندها را راحت‌تر کند اما متأسفانه باید گفت این کار همچنان دشوار است چون دکمه‌ها بسیار کوچک هستند و بندها در قسمت اتصال تا حدودی زخیم.

گلکسی واچ 6

نرم افزار و ویژگی‌های گلکسی واچ 6:

گلکسی واچ 6 نسل دومی است که از نرم افزار Wear OS استفاده می‌کند. البته این نرم‌افزار در این محصول بهبود یافته است و ما شاهد سرعت بالاتری در عملکرد برنامه‌ها هستیم.

یکی از برنامه‌هایی که سامسونگ در گلکسی واچ 6 روی آن تمرکز بیشتری داشته است برنامه بهبود و ردیابی خواب است با تفکیک دقیق مراحل خواب، و همچنین زمان بیداری و بازیابی جسمی و ذهنی.  وقتی گلکسی واچ 6 خود را در حالت خواب قرار می‌دهید به شما کمک می کند تا به راحتی اعلان‌ها را خاموش کنید و صفحه نمایش دستگاه‌های متصل خود را کم نور کنید.

در یک مقایسه بین گلکسی واچ 6 و اپل واچ اس 8 متاسفانه متوجه شدیم که اپل واچ عملکرد بهتری در تشخیص ساعات خواب و بیداری و همچنین اندازه‌گیری میزان عمق خواب دارد.

سامسونگ برنامه‌های دیگری را هم برای سلامت روی این ساعت در نظر گرفته است از جمله برنامه‌های سلامت و تناسب اندام که موارد متعدد و جالبی را مانند ردیابی وضعیت قلب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مواردی مثل اندازه گیری ضربان قلب، فشار خون، نوار قلب و…

در این مورد نیز مقایسه‌هایی با اپل واچ اس 8 انجام شد که ظاهراً نتایج اپل واچ واقع بینانه‌تر بود اما آن چیزی که در این اسمارت واچ جلب توجه می‌کند تشخیص خودکار تمرین است.

اپل واچ 15 دقیقه طول می کشد تا پیاده‌روی را ضبط کند و به ثبت اطلاعات بصورت دستی نیاز دارد، در حالی که گلکسی واچ 6 فقط 10 دقیقه طول می‌کشد تا به شما اطلاع دهد که پیاده روی شروع شده است و هنگامی که پیاده‌روی خود را بلافاصله و بسیار دقیق به پایان رسانده‌اید، هشدار می دهد که پیاده‌روی تمام شده است.

این موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و نکات جالب‌تری نیز وجود دارد که در برنامه سلامت می‌توانید رد یابی کنید.

گلکسی واچ 6

ECG و اندازه گیری چرخه قاعدگی با اسمارت واچ سری 6: 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در گلکسی واچ 6 تعبیه شده و کاربرد خوبی هم دارد نشان دادن آریتمی قلبی است که بالقوه نجات‌بخش و از فیبریلاسیون دهلیزی احتمالی (AFib) قلب خبر می‌دهد.

همچنین از طریق اندازه گیری دمای پوست که در طول شب انجام می‌شود می‌تواند به خانم‌ها کمک کند جریان چرخه قاعدگی خود را ردیابی کنند.

تماس اضطراری از طریق گلکسی واچ 6:

گلکسی واچ 6 می‌تواند از طریق آپشن Fall Detection، در صورت زمین خوردن شما در اثر بیهوشی یا سقوط از ارتفاعی با مراکز کمک رسانی و اورژانس تماس بگیرد که این مورد نیز تغییر مهمی به حساب می‌آید.

در مورد اندازه گیری فشار خون هم که پیش از این توضیح دادیم و فقط باید به این نکته اشاره کنیم که این برنامه در حال حاضر در همه کشورها از جمله آمریکا قابل اجرا نیست.

گلکسی واچ 6

باتری و شارژ گلکسی واچ 6 :

اگر از کاربران گلکسی واچ 5 هستیدد حتماً شما هم این شکایت را دارید که هر روز مجبور به شارژ کردن ساعت هوشمند خود هستید.

خبر خوب اینکه این مسئله در ساعت هوشمند جدید سامسونگ تا حد زیادی بهبود یافته است و الان چیزی حدود 2 روز می‌توانید شارژ داشته باشید.

  • اندازه باتری 40 میلی‌متری  واچ 6: 300 میلی‌آمپر ساعت است.
  • اندازه باتری 40 میلی‌متری  واچ 5: 284 میلی‌آمپر ساعت است.
  • اندازه باتری 40 میلی متری  واچ 4: 247 میلی آمپر ساعت است.
  • اندازه باتری 44 میلی‌متری  واچ 6: 425 میلی‌آمپر ساعت است.
  • اندازه باتری 44 میلی‌متری  واچ 5: 410 میلی‌آمپر ساعت است.
  • اندازه باتری 44 میلی متری  واچ 4: 361 میلی آمپر ساعت است.

شارژ کامل گلکسی واچ6  تا 100 درصد حدود 1 ساعت و 20 دقیقه در ساعت 40 میلی متری که کوچکتر است حدود 6 ساعت طول می کشد. و می‌تواند حدود 24 ساعت شارژ را نگهداری کند.

گلکسی واچ 6

رقبای گلکسی واچ 6:

تا به حال فکر کرده‌اید که کد1م ساعت می‌تواند جای‌گزین گلکسی واچ 6 باشد؟ اولین گزینه شما به وضوح فقط مدل Galaxy Watch 6 Classic با قاب چرخشی آن است.

حالا که تا این قسمت مقاله راجع به گلکسی واچ 6 صحبت کردیم بد نیست کمی هم راجع به گلکسی واچ 6 کلاسیک بگوییم.

تفاوت‌های گلکسی واچ 6 و واچ 6 کلاسیک:

قاب چرخان درGalaxy watch 6 classic  دوباره به طراحی بازگشته است. و این نشان می‌دهد که سامسونگ کاملاً به بازخوردها توجه می‌کند. یک تفاوت دیگر مربوط به جنس گلکسی واچ 6 کلاسیک است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

ظاهری کاملا کلاسیک دارید که مناسب استایل افرادی است که می‌خواهند کمی رسمی‌تر باشند. از لحاظ برنامه ها و نرم‌افزار هیچ تفاوتی با گلکسی واچ 6 ندارد. و همان ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد.

گلکسی واچ 6

اسمارت واچ سری 6 در یک نگاه کلی:

مدل ( سایز، وزن، قیمت) 40 میلی‌متری (38.8×40.4×9.0 mm ) 28.7 گرم

44 میلی‌متری ( 42.8×44.4×9.0 mm) 33.3 گرم

جنس جنس بدنه از آلمینیوم، جنس شیشه از یاقوت کبود
پردازشگر، رم، حافظه داخلی سامسونگ اگسینوس w930، 2G، 16GB
نرم‌افزار Wear OS 4
باتری 40 میلیمتری (300 میلی آمپر ساعتی)

44 میلیمتری (425 میلی آمپر ساعتی)

سنسورها: فاکتورهای سلامتی در سامسونگ:

اندازه گیری ضربان قلب

سیگنال الکتریکی قلب

تجزیه و تحلیل امپدانس

فشارسنج

نوار قلب

امکانات جدید تشخیص آریتمی قلب

گلکسی واچ 6

نتیجه گیری:

در نگاه اول ممکن است بنظر برسد که گلکسی واچ 6 هیچ تفاوتی با نسل قبل از خود ندارد؛ اما همانطور که در این مقاله بررسی کردیم تغییراتی از طرف سامسونگ اتفاق افتاده است.

اینطور که پیداست سامسونگ قصد دارد با این محصول خود به رقابت با اپل واچ سری 9 بپردازد و قرار است شاهد اتفاقات جالبی باشیم. باید دید Apple در واکنش به این موضوع چه برنامه‌ای برای نسل بعدی اسمارت واچ‌ خود دارد. و آیا سامسونگ موفق خواهد شد؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.