شایعاتی درباره گوشی آیفون 15، خانواده جدید اپل

بهار سهراب بیگی
10 تیر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

شایعاتی درباره معرفی گوشی آیفون 15، آیفون15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به گوش می‌رسد. درحالی که زمان زیادی از به بازار آمادن خانواده iPhone14 نمی‌گذرد. اینکه شرکت اپل همیشه با عرضه یک محصول به بازار برنامه معرفی محصولی جدید را دارد البته چندان هم تازگی ندارد و عجیب نیست.

اما این‌بار سرعت عمل بالایی هم نشان داده‌اند. بد نیست با هم نگاهی بیاندازیم به این شایعات درباره گوشی آیفون 15 و ببینیم آیا Apple موفق شده است در این مدت زمان کوتاه خلاقیت و تغییرات چشمگیری هم ایجاد کند یا نه؟! در این مقاله با پرهان‌تک همراه باشید.

این طور که بنظر می‌رسد این شایعات درباره گوشی آیفون 15 حسابی هم گسترده هستند تا جایی که همه چیز درباره این محصول جدید و خانواده‌اش از ظاهر گرفته تا قیمت و تاریخ معرفی‌اش به بازار هم لو رفته است و نقل مجلس تلفن‌های هوشمند است.

گوشی آیفون 15

نگاهی کلی به خانواده گوشی آیفون 15:

اگر بخواهیم گوشی آیفون 15 و همه متعلقاتش یعنی 15Pro،15plus،15promax را بطور کلی بررسی کنیم باید گفت گوشی آیفون15  به احتمال خیلی زیاد ابعادش را از iPhone14 به ارث برده است.

همچنین دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و چیپست A16 Bionic و پنل پشتی مات بافت دار را از آیفون 14 پرو دارد. خوب تا اینجای کار که ظاهراً طراحان اپل زحمت چندانی در طراحی گوشی آیفون 15 به خود نداده‌اند باید شایعات را بیشتر پیگیری کنیم تا ببینیم بعد از این چه کار کرده‌اند.

طبق آنچه در شایعات می‌گویند ظاهراً فناوری Promotion یعنی نرخ تازه سازی تطبیقی بعید است که در مدل‌های غیر پرو به کار گرفته شود. نکته دیگر که انتظار می‌رود اپل در گوشی‌ آیفون‌ 15 خود و خانواده‌اش استفاده کند USB-C است برای انتقال سریع‌تر اطلاعات.

از لحاظ قیمت هم که کاملاً قابل پیش‌بینی است که گوشی آیفون 15 از iPhone14 گران‌تر خواهد بود.این شایعه نیز هست که ممکن است دارای یک تراشه جدید Ultra-Wideband (UWB) برای پشتیبانی از Vision Pro باشد.

در مورد تاریخ معرفی هنوز بطور دقیق صحبتی نشده است چون سیاست اپل همیشه این بوده که یک ماه قبل از معرفی تاریخ را مشخص می‌کند درست مثل همان چیزی که درباره آیفون 14 دیدیم. اما احتمالش زیاد است که این بار هم اتفاقاتی در ماه سپتامبر و اکتبر بیفتد.

از نظر حافظه داخلی هم خوب بطور معمول چیزهایی که تابحال در نظر گرفته شده 128 گیگابایت، 256 گیگابایت،512 گیگابایت و 1 ترابایت است. البته شایعاتی هم شنیده می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است اپل برای گوشی‌ آیفون 15 دست به حذف ورژن ذخیره سازی 128 گیگابایت بزند. مانند کاری که رقبا در مورد پرچمداران‌شان انجام داده‌اند. این را دیگر باید صبر کنیم و ببینیم وقتی نسخه‌های نهایی به بازار معرفی شد نتیجه چه می‌شود. حالا اگر موافقید کمی هم به جزئیات گوشی آیفون 15 و خانواده‌اش بپردازیم.

گوشی آیفون 15

صفحه نمایش گوشی آیفون 15:

حالا که نوبت به صفحه نمایش گوشی آیفون 15 رسید حتماً انتظار دارید که نسبت به iPhone14 یک پیشرفتی کرده باشد و یا تغییر چشمگیری داشته باشد. خوب باید خدمتتان عرض کنیم که طبق شایعات مطرح شده از این خبرها نیست و احتمالاً از همان صفحه نمایش 6.1 اینچی و 6.7 اینچی Super XDR OLED استفاده خواهد کرد که وضوح 2532 در 1170 پیکسل را ارائه می دهد و قبلاً هم از آن برای سری آیفون 14 استفاده کرده است است.

می‌دانم حتماً دارید از خودتان می‌پرسید پس اصلاً چه نیازی به تولید یک سری جدید با عنوان گوشی آیفون 15 بوده راستش را بخواهید تا اینجا این سوال برای ما هم پیش آمده اما بیایید خوشبین باشیم و همچنان به بررسی این شایعات ادامه بدهیم شاید به نتیجه متفاوتی رسیدیم.

یکی از افشاگران  Shrimp Apple Pro گفته است که انتظار می‌رود مدل‌های آیفون‌15 پرو در مقایسه با مدل‌های آیفون 14 پرو دارای حاشیه‌های نازک‌تر و منحنی‌تر باشند. با وجود لبه‌های باریک‌تر و خمیده‌تر، صفحه‌نمایش‌ها صاف باقی می‌مانند، طراحی‌ای مشابه اپل واچ سری 7 و سری 8.

البته شایعات دیگیر هم هست که می‌گوید اپل در سری گوشی آیفون 15 خود از جزیره پویا استفاده نمی‌کند و ظاهراً دوربین سلفی هم قرار است زیر نمایشگر قرار گیرد.

گوشی آیفون 15

جنس بدنه گوشی آیفون 15:

خب این هم از اولین سورپرایز اپل در طراحی سری گوشی آیفون 15؛ اپل تصمیم گرفته است این بار به جای استفاده از فولاد ضد زنگ در بدنه آیفون از تیتانیوم استفاده کند که خوب هم سبک‌تر است و هم گران‌تر. البته این متریال فقط برای گوشی‌‌های پرو و پرومکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به این موضوع با فرض اینکه هیچ تغییر عمده دیگری از نظر اجزای داخلی وجود نداشته باشد، یک آیفون ساخته شده با قاب تیتانیومی سبک‌تر از یک آیفون با قاب فولادی ضد زنگ خواهد بود، بنابراین به احتمال زیاد گوشی آیفون 15  پرو و پرو مکس سبک‌تر از آیفون‌های قبلی خواهند بود؛ و وزن نهایی توسط آلیاژی که اپل استفاده می‌کند تعیین می‌شود، زیرا دستگاه‌ها از تیتانیوم خالص ساخته نمی‌شوند.

اپل در حال حاضر از این متریال در اپل واچ استفاده می کند که چند مشخصه جذاب دارد. یکی رنگ آن است که قبلاً از رنگ تیتانیوم طبیعی استفاده کرده است و مشکی تیتانیومی  که احتمالاً در سری گوشی آیفون 15 نیز از آن‌‌ها استفاده کند و مزیت بعدی این است که نسبت به فولاد ضد زنگ مات‌تر است و اثر انگشت کم‌تر روی آن می‌ماند.

نکته مهم‌تر مقاومت بیشتر این متریال نسبت به فولاد ضد زنگ است که کمتر احتمال خم شدن و فرورفتگی در بدنه گوشی آیفون 15 وجود دارد.

در مورد رنگ‌ها هم باید گفت که آیفون هر سال یک رنگ جدید را به بازار معرفی می‌کند که ظاهراً رنگ امسالش قرمز تیره است. که خوب جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

گوشی آیفون 15

گوشی آیفون 15 پرومکس یا آیفون 15 اولترا؟

یک اتفاق جالب دیگر درباره سری گوشی آیفون 15 تغییر نام پرومکس در این خانواده به اولترا است. اما چرا؟!

این شایعات مربوط می‌شود به عرضه اپل واچ اولترا و کیفیت بالای آن و اینکه گوشی آیفون 15 پرومکس نیز با کیفیتی بسیار بهتر از آیفون 14 پرومکس به بازار عرضه خواهد شد.

اما شایعات دیگری هم بگوش می‌رسد که اپل از این کار منصرف شده و تصمیم دارد به کل یک گوشی با طراحی و قدرت و تغییرات فوق العاده‌ای را از سری آیفون 16 در سال 2024  وارد بازار کند که نام آنرا به اولترا تغییر دهد.

گوشی آیفون 15

حرف آخر:

خیلی از نکاتی که تا به درباره خانواده گوشی آیفون 15 مطرح شده است در حد همین شایعاتی است که با هم راجع به‌شان حرف زدیم. از تغییرات جزئی تا برخی تغییرات که از نظر خیلی‌ها ارزش این‌ همه سر و صدا و معرفی یک سری جدید را ندارد تا آنهایی که طرفداران سینه چاک آیفون هستند و هر تغییر کوچکی را هم تحولی عظیم در دنیای تکنولوژی می‌بینند.

اما منصفانه‌تر این است که صبر کنیم و ببینیم واقعاً این غول دنیای تکنولوژی که محصولاتش به لاکچری بودن هم معروف است قرار است چطور طرفدارانش را با سری گوشی آیفون 15 غافل‌گیر کند. هر چند ما همچنان انتظار خلاقیت بیشتری از طراحان اپل داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.