تغییرات iOS 17 در آیفون تا چه اندازه چشمگیر است؟

بهار سهراب بیگی
24 تیر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تغییرات iOS 17 در گوشی‌های آیفون تا چه اندازه روی رابط کاربری این گوشی‌ها تأثیر گذاشته است؟ این دقیقاً موضوعی است که قصد داریم در این مقاله با شما پرهان‌تکی‌های عزیز به بررسی آن بپردازیم.

iOS 16 سال گذشته در ماه سپتامبر منتشر شد؛ و از آنجایی که می‌دانیم شرکت اپل هر سال نسخه جدیدی برای iOS به بازار معرفی می‌کند بنابراین منطقی است که امسال نیز منتظر معرفی نرم افزار جدید باشیم هرچند تا همین حالا هم نکات زیادی درباره تغییرات iOS 17 در کاربری اپ‌های آیفون و ویجت‌هایش به گوش می‌رسد. چون اپل تصمیم گرفت بالاخره در 5 ژوئن 2023 iOS 17 خود را به دنیای تکنولوژی معرفی کند. البته در وضعیت آزمایشی است و قرار است در ماه سپتامبر به طور رسمی و در کنار سایر گوشی‌های جدید آیفون قرار گیرد و رونمایی شود.  بد نیست با هم نگاهی به همه این موارد بیندازیم و ببینیم تغییرات iOS 17 چه کرده است؟!

تغییرات iOS 17

تغییرات iOS 17 به طور کلی:

این طور که بنظر می‌رسد اپل اولین قدم را در جهت ایجاد تغییرات iOS 17 با به روزرسانی‌های اصلی برنامه‌های ارتباطی، اشتراک‌گذاری آسان‌تر با AirDrop، ورودی متن هوشمندتر و تجربیات جدید با Journal و حالت Standby، برداشته است. اگر بخواهیم تغییرات iOS 17 را بصورت خلاصه و تیتروار با هم بررسی نماییم شامل موارد زیر می شود که بعد می‌توانیم به هر مورد بصورت اختصار نگاهی بیندازیم و ببینیم هر یک چه اعتبار و فایده‌ای برای ما خواهند داشت:

  • پیام ها، تلفن و فیس تایم به روز رسانی شده است.
  • FaceTime در Apple TV با دوربین تداومی قرار گرفته است.
  • گزینه‌ای برای ایجاد استیکرهای متحرک از Live Photos ایجاد شده است.
  • وضعیت تصحیح خودکار کیبورد بهبود یافته است.
  • دیگر نیاز نیست از کلمه «Hey» برای فعال‌سازی سیری استفاده کنید.
  • حالت آماده به کار پیشرفت کرده است.
  • ویجت های تعاملی بهبود یافته‌اند.
  • اپ‌های مربوط به AirTags و AirPods اراقاء یافته‌اند.

و خیلی موارد دیگر که واقعاً نام بردن تک تک آن‌ها شاید مقاله را حوصله سربر کند.

تغییرات iOS 17

به روز رسانی پیام ها، تلفن و فیس تایم در تغییرات iOS 17 :

یکی از نکاتی که اپل در تغییرات iOS 17 روی آن تمرکز داشته است مربوط به بخش تعاملات و ارتباطات است. اپل در این تغییرات iOS 17  ویژگی‌های جدیدی برای تلفن، FaceTime و پیغام‌ها در نظر گرفته است. از طریق این تغییرات شما می‌توانید پوسترهایی سفارشی برای تماس‌ها ایجاد کنید که مخاطبتان هنگام تماس تصویری یا گذاشتن پیغام صوتی آن تصویر را ببیند. این تصاویر می‌تواند شامل یک عکس، یک ایموجی، یا یک فونت و یا ترکیبی از همه این‌ها باشد.

نکته جالب اینجاست که وقتی شخصی برای شما یک پیغام صوتی می‌گذارد بخشی از پیغامش بصورت متن نوشته شده روی صفحه قفل گوشی یا همان screen lock نمایش داده می‌شود تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که پیغام را باز کنید و گوش بدهید یا نه. و از آن جالب‌تر این که پیام های spam برای شما نمایش داده نمی‌شوند.

تغییرات iOS 17

تغییرات iOS 17 و انتقال اطلاعات:

شاید تا بحال نام Name Drop به گوشتان نخورده باشد. باید بگوییم که در واقع این یک جنبه جدید از Air Drop است که با تغییرات iOS 17 سر و کله اش پیدا شده است. و اما ببینیم چکاری انجام می‌دهد.

با توجه به تغییرات iOS 17، Name Drop به شما این امکان را می‌دهد که فقط با نزدیک کردن گوشی آیفون خود به یک گوشی آیفون دیگر اطلاعاتی را رد و بدل کنید. از جمله اطلاعات تماس و یا موزیک و حتی می‌توانید یک بازی را با هم به اشتراک بگذارید همزمان با هم بازی کنید.

اینجاست که می‌بینیم  آیفون در واقع با تغییرات iOS 17 خود تحولی حتی در دنیای iCloud هم ایجاد کرده است.

تغییرات iOS 17

 تغییرات iOS 17 و FaceTime و پیام‌های صوتی و تصویری:

تغییرات iOS 17 اپل محدود به این مواردی که تا اینجا توضیح دادیم نمانده است. یک خبر فوق‌العاده اینکه شما از این به بعد می‌توانید تماس‌های تصویری خود را با کیفیت 4K روی Apple TV هم داشته باشید!

برسیم به موضوع Face Time، که برنامه‌ایست برای پشتیبانی پیام‌های صوتی و تصویری. با به روزرسانی‌ها و تغییرات iOS 17 حالا شاهد پیشرفت در این برنامه‌ها هم هستیم که علاوه بر اینکه می‌توانید به Apple TV وصل شوید و از آن طریق تماس تصویری برقرار کنید، می‌توانید تماس خود را در صورت جواب ندادن مخاطب برای او بفرستید تا در زمان مناسب ببیند و همچنین برای گویاتر شدن پیام خود می‌توانید از انواع ایموجی‌ها، و گیف‌ها و استیکرها هم استفاده کنید.

تغییرات iOS 17

به روز رسانی‌هایی برای iMessage با تغییرات iOS 17 آیفون:

در طی فرایند تغییرات iOS 17 آیفون یکی از مواردی که دستخوش این تحولات شده است بخش Messageهای آیفون است. خوب موضوع این‌جاست که حالا شما می‌توانید از انواع استیکر ها و ایموجی‌ها استفاده کنید و حتی آنها را متحرک سازی کنید و علاوه بر اینها می‌توانید آن‌ها را دسته‌بندی نیز بکنید.

از مزایای تغییرات iOS 17 این را بگوییم که ویژگی‌های پیام‌های جدید نحوه ارتباط کاربران را بهبود می‌بخشد. یک منوی قابل ارتقاء که با یک ضربه ساده نمایش برنامه‌ها iMessage را امکان‌پذیر می‌کند و ظاهری شیک‌تر به پیام‌ها می‌دهد.

فیلترهای جستجو نیز قویتر و دقیق‌تر شده‌اند و کاربر به راحتی می‌تواند با یک سرچ راحت ببیند که مکالمه را از کجا رها کرده است. از طرفی همان‌طور که اشاره کردیم پیام‌های صوتی نیز می‌توانند بصورت یک پیش‌نویس متنی نمایش داده شوند تا کاربر قبل از باز کردن آن‌ها در جریان موضوع قرار بگیرد.

یکی از کاربردهای مهم مسیج بعد از به روز رسانی و تغییرات iOS 17 اطلاعات مفیدی است که آیفون درباره سفر کاربران از طریق برنامه iMessage در اختیار نزدیکانشان قرار می‌دهد که البته همه آن‌ها رمزگذاری شده است و با اجازه افراد صورت می‌گیرد.

بطور مثال اگر یکی از کاربران به سفر برود نزدیکانش می توانند از طریق iMessage فرایند Check In، موقعیت مکانی، وضعیت باتری گوشی و رسیدن به مقصدش را چک کنند و ببینند.

تغییرات iOS 17 و تأثیرات آن بر Autocorrect گوشی‌های آیفون:

یک خبر خوب برای آنهایی که با بی دقتی یا به سرعت تایپ می‌کنند و یا مشکل یادگیری دیکته دارند.  AutoCorrect آیفون با تغییرات iOS 17، به‌روزرسانی جامعی را با یک مدل زبان ترانسفورماتور دریافت می‌کند، یک مدل زبان یادگیری ماشینی پیشرفته روی دستگاه برای پیش‌بینی کلمات که تجربه و دقت را برای کاربران در هر بار تایپ بهبود می‌بخشد.

همچنین برای اینکه کاربران اشتباهات بسیار کمتری در تایپ کردن داشته باشند، AutoCorrect یک طرح به روز شده دریافت‌ می‌کند که وظیفه‌اش تصحیح خودکار در سطح جمله است. که از این طریق می‌تواند اشتباهات گرامری را نیز برطرف کند.

به این معنی که کاربران اکنون هنگام تایپ کردن توصیه‌های متنی پیش‌بینی شده‌ای را دریافت می‌کنند. بنابراین افزودن کلمات و ساختن جملات به سرعت ضربه زدن روی یک کلید انجام می‌شود.

در نتیجه ورود متن نیز سریع‌تر از همیشه انجام می‌شود. به این ترتیب با تغییرات iOS 17 در واقع سیستم دیکته از یک مدل تشخیص گفتار جدید استفاده می‌کند تا نوشتار را دقیق‌تر کند.

تغییرات iOS 17

تغییرات Standby تحت تأثیر تغییرات iOS 17 :

درواقع اولین تغییری که از iOS 17 به چشم می‌آید همین تغییر در ظاهر Standby است. این تغییرات بسیار زیبا و چشم‌نواز است. و تفاوت آن با بقیه ویجت‌ها در این است که یک تغییر تمام صفحه به حساب می‌آید. بطور مثال شما می توانید گوشی آیفون خود را در هر جایی مثل میز آشپزخانه یا کنار تخت قرار دهید در حالی که یک تصویر کامل از یک ساعت را به شما نمایش می‌دهد و شما از فاصله دور هم می‌توانید آن را ببینید.

همچنین در حالت standby شما می‌توانید اعلان‌های مربوط به  پیام‌های خود را با Live Activities Siri از راه دور هم مشاهده کنید. این حالت شبیه حالت Nightstand در Apple Watch است که مدل‌های مختلف ساعت، عکس‌ها، تقویم، آب و هوا، نمای فعالیت‌های زنده یا ویجت‌های قابل تنظیم را از طریق Smart Stack ارائه می‌دهد.

تغییرات iOS 17

ژورنال نویسی چیست؟

از جمله برنامه‌هایی که با تغییرات iOS 17 در ایفون شاهد آن هستیم برنامه ژورنال است که یک برنامه جدید برای کاربران آیفون به حساب می‌آید. با توجه به رشد روز‌افزون تکنولوژی در زندگی امروزی انسان‌ها نیاز بیشتری به برنامه‌ریزی برای انجام کارهای‌شان حتی امور روزانه معمول خود پیدا می‌کنند. مدتی است که افراد از planner ها برای نوشتن برنامه‌های‌شان و یا خواسته‌های‌شان در طول هفته، ماه و سال استفاده می‌کنند که گاهی امکان همیشه همراه داشتن آنها نیست.

و چه چیزی بهتر از اینکه همین برنامه را را بتوانیم روی تلفن همراهمان داشته باشیم. تغییرات iOS 17 این امکان را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند از طریق ژورنال نویسی یک برنامه‌ریزی راحت برای تمام خواسته‌های‌شان داشته باشند.

از طرفی با اقدامات و تدابیر امنیتی و رمزگذاری‌هایی که آیفون برای این برنامه در نظر گرفته است این اطمینان را می‌دهد که حتی کمپانی مادر هم نمی‌تواند به حریم خصوصی کاربر دسترسی داشته باشد و این اطلاعات کاملاً محرمانه می‌مانند.

سایر ویژگی‌هایی که تحت تأثیر تغییرات iOS 17 قرار گرفتند:

تغییرات iOS 17

  • SAFARI:

یکی از این موارد که تحت تأثیر تغییرات iOS 17 قرار گرفته است برنامه سافاری است که در واقع مرورگر پیش فرض خود آیفون است. بهبودهایی که با تغییرات iOS 17 در مرورگر سافاری صورت گرفته است بیشتر مربوط به افزایش امنیت کاربر هنگام سرچ و وب‌گردی با این برنامه است.

هشدارهایی که قبل از وارد شدن به سایت‌های دارای مشکل امنیتی برای کاربر ارسال می‌شود. جلوگیری از دسترسی سایت‌ها به سایر اطلاعات کاربر یا وب‌گردی‌هایش. همه این موارد با تغییرات iOS 17 ارتقاء یافته و همچنین با توجه به اینکه تمامی رمزهای عبور در iCloud Keychain ذخیره می‌شود امکان دسترسی به این رموز را بسیار کاهش داده است.

تغییرات iOS 17

  • پلیکیشن Health:

یکی دیگر از برنامه‌هایی است که تحت تأثیر ارتقاء و تغیرات iOS 17 قرار گرفته است. از جمله اینکه می‌تواند اطلاعات جدیدی را درباره ویژگی های سلامت روان ارائه دهد. بطور مثال کاربران می توانند حالات روحی و احساسات لحظه‌ای خود را در طول روز ثبت کنند؛ و از این طریق ببینند که چه چیزی می‌تواند به وضعیت ذهنی آنها کمک بیشتری بکند.

یکی دیگر از مواردی که در سلامتی مطرح است بهبود وضعیت خستگی چشم است. با تنظیم حالت عمق دید هنگام کار با گوشی خستگی چشم برای کاربران کمتر اتفاق می‌افتد.

تغییرات iOS 17

  • Maps:

ممکن است برای خیلی از ما پیش آمده باشد که بخاطر نداشتن اینترنت در استفاده از اپلیکیشن نقشه بر روی تلفن هوشمند خود دچار مشکل شده باشیم. اما تغییرات iOS 17 این مشکل را نیز برطرف کرده است به این شکل که حالت  Off line را هم به حالت‌های قبل اضافه کرده است.

کاربران می‌توانند یک منطقه را از قبل دانلود کنند و بعد با خیال راحت در حالت Off line نیز نقشه دلخواهشان را دنبال کنند.

تغییرات iOS 17

نتیجه:

بطور کلی تغییرات iOS 17 روی تمام برنامه‌های آیفون تأثیر گذاشته است اگر بخواهیم به باقی آنها به طور خلاصه اشاره کنیم باید بگوییم. Air Tag، که همه افراد در یک گروه می‌توانند مکان یک کاربر را ببینند، صدا پخش کنند و از جستجوی دقیق، برای کمک به تعیین دقیق مکان Air Tag مشترک در نزدیکی آن استفاده کنند. که این کار همچنین با سایر لوازم جانبی شبکه Find My نیز ممکن است.

و یا Apple Music، که به شما کمک می‌کند لیست موزیک‌های مورد علاقه‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. و یا شنوندگان این امکان را پیدا می‌کنند که موزیک را با دستگاه خود کنترل کنند حتی اگر آن موزیک را روی تلفن خود نداشته باشند.

به اشتراک گذاری محتوا با استفاده از AirPlay . این مورد که قرار است به زودی در برخی هتل‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به این شکل است که کاربران می‌توانند به راحتی از طریق گوشی خود به تلویزیون‌های هتل ها وصل شوند و محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنند و ببینند.

به همین ترتیب برای تمام برنامه‌های دیگر نیز بهبودهایی در نظر گرفته شده است که قطعاً لذت استفاده از تلفن‌های هوشمند و اکسسوری‌های آیفون را چند برابر می‌کند. این همان مزیت برتر غول دنیای تکنولوژی نسبت به رقابیش است. که همیشه حرفی برای گفتن دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.