مشخصات سامسونگ S24 Ultra ، هر آنچه از هوش مصنوعی می‌خواهید!

بهار سهراب بیگی
10 بهمن, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

سامسونگ S24 Ultra محصولی است که سامسونگ با معرفی آن به بازار در واقع یک خود نمایی بزرگ در زمینه ارائه هوش مصنوعی با گوشی‌های هوشمند داشته است. درست انگار بخواهد به رقبا و مخاطبین‌اش بگوید هر آنچه از هوش مصنوعی بخواهید با سامسونگ  S24 Ultra گلکسی در دست شماست!

همه افرادی که اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنند خوب می‌دانند که کمپانی‌های بزرگ حوزه تک و گوشی‌های هوشمند رقابت تنگاتنگی با هم دارند و این فقط در مورد گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالا نیست. در مقاله‌های قبلی هم اشاره کرده‌ایم که مثلاً همین کمپانی  Samsung چه امکاناتی را برای یک گوشی میان‌رده متوسط خود مانند A15  در نظر گرفته است و یا به طور مثال کمپانی شیائومی چطور یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده مانند POCO F4 GT را با یک قیمت مناسب روانه بازار کرده است.

و حالا که حسابی بازار هوش مصنوعی گرم است طبیعتاً غول‌های دنیای تکنولوژی به دنبال رقابت بر سر ارائه بهترین‌هایشان با موضوع کاربرد هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما انسان‌ها هستند؛ و چه جایی بهتر از تلفن‌های همراه.

به این ترتیب باید گفت یکی بود ،یکی نبود زیر گنبد کبود، یه گوشی هوشمند به اسم سامسونگ S24 Ultra با بیشترین کاربرد هوش مصنوعی سر و کله‌اش پیدا شد و اینجوری شد که اولین گوشی‌های هوشمند با بیشترین ترکیب و کاربرد هوش مصنوعی قدم به زندگی ما گذاشتند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از همین تلفن‌های هوشمند بپردازیم یعنی سامسونگ S24 Ultra که شرکت سامسونگ مدعی است این محصول‌اش یک Galaxy است با بیشترین استفاده از AI در طراحی داخلی و کارکرد. پس در این مقاله و بررسی سامسونگ S24 Ultra با پرهان‌تک همراه باشید.

سامسونگ S24 Ultra

خبر خوب برای طرفداران خرید گوشی گلکسی سامسونگ S24 Ultra

اینکه آدم یک گوشی با همچین امکاناتی را در دست بگیرد و حسابی آن را زیر و رو کند و کنکاش کند قطعاً لذت خودش را دارد. اما همان طور که می‌دانیم باراز خرید‌های اینترنتی هم این روزها خیلی گرم است. و شاید بتوان گفت به دلیل مشغله زیاد و راحتی این نوع از خریدها خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های آنلاین اجناس مورد نظر خود را خریداری نمایند.

خبر خوبی که برای‌تان داریم این است که به زودی شاهد حضور پر رنگ گوشی سامسونگ S24 Ultra در فروشگاه آنلاین پرهان‌تک نیز خواهید بود. پس اخبار مربوط به فروشگاه آنلاین را پیگیری کنید.

طراحی در سامسونگ S24 Ultra چقدر متفاوت است؟  

این همه که با آب و تاب از گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra تعریف کردیم احتمالاً انتظار یک طراحی عجیب و غریب را برای شما بوجود آورده. اما باید بگویم خیلی هم شکم‌تان را صابون نزنید چون طراحی این محصول سامسونگ چندان تفاوتی با طراحی نسل قبل از خود ندارد.

به این معنی که طراحی سامسونگ S24 Ultra تفاوت چندانی با گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ ندارد و فقط کمی مقاوم‌تر شده است و استفاده از آن کمی راحت‌تر شده است البته این تغییرات جزئی نیز حسابی برایش خرج تراشیده‌اند به همین‌ دلیل خیلی‌ها از قیمت بالای آن نسبت به نسل قبلی ناراضی هستند.

بیایید با هم نگاهی به مشخصات ظاهری گوشی سامسونگ S24 Ultra بینداریم تا بیشتر متوجه موضوع بشویم.

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات ظاهری:

همانطور که گفتیم ظاهر گوشی گلکسی S24 Ultra سامسونگ تفاوت چندانی با s23 Ultra ندارد اما با وجود این صفحه نمایش صاف‌تری دارد که همین موضوع باعث شده استفاده از S Pen یا همان قلم گوشی، کار راحت‌تری شود.

جنس پشت سامسونگ S24 Ultra از شیشه است و قاب تیتانیومی را جایگزین قاب آلمینیومی Armor اس 23 اولترا کرده است. که خوب تغییر آنچنان زیادی به حساب نمی‌آید. اما ظاهر گوشی را مدرن کرده است. جنس جلوی گوشی هم که از گوریلا گلس Armor ساخته شده است.

ابعاد گوشی 162.3× 79× 8.6 میلیمتر است که واقعاً اختلاف‌اش با Galaxy S24 Ultra  در حد یک اختلاف مویی است و یک میلیمتر هم کوتاه‌تر شده است. وزن سامسونگ S24 Ultra هم 232 گرم است. که با توجه به این، گوشی سبکی هم به حساب نمی‌آید.

یک نکته مهم دیگر که با توجه به قیمت این گوشی بنظر می‌رسد وجودش ضروری است استاندارد IP68 است که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را تضمین می‌کند. مسلماً هیچ کدام از ما دل‌مان نمی‌خواهد سامسونگ S24 Ultra ای که می‌خریم به همین سادگی آسیب ببیند.

در ادامه می‌خواهیم به سایر مشخصات گوشی گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ که هوش مصنوعی هم در آن دخیل است اشاره کنیم اما بد نیست بدانید که هوش مصنوعی دلیل اصلی انتخاب این گوشی از طرف کاربران نیست!

بله، درست شنیدید و مطمئنم شما هم به اندازه من تعجب کردید. برای اینکه دلیل اصلی را بفهمید و متوجه شوید چرا گوشی‌ای که این همه روی هوش مصنوعی مانور داده است به دلیل دیگری غیر از این مورد توجه قرار می‌گیرد ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات صفحه نمایش سامسونگ S24 Ultra :  

اولین چیزی که در یک گوشی تلفن هوشمند توجه‌ها را به خود جلب می‌کند صفحه نمایش است. شفافیت، نور، رنگ و عملکرد آن دقیقاً همان چیزی است که کاربران از طریق آن همه چیز را به نمایش می‌گذارند.

سامسونگ برای این گل سر سبد خود از یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2x 6.8 اینچی استفاده کرده است؛ که حداکثر روشنایی آن 2500 نیت است. پس با خیال راحت سامسونگ S24 Ultra خود را در دست بگیرید و در نور تند آفتاب هم به راحتی هر چه می‌خواهید روی صفحه نمایش ببینید.

یکی از نقاط قوت گلکسی S24 Ultra تنظیم روشنایی تطبیقی است. این دستگاه به قدری خوب این کار را انجام می‌دهد که دیگر نیازی به تنظیم دستی نیست و برای صرفه جویی در عمر باتری نور صفحه نمایش را به شدت پایین نمی‌آورد.

عملکرد و جلوه های بصری Galaxy S24 Ultra :

رزولوشن صفحه نمایش سامسونگ S24 Ultra روی 2340 در 1080 پیکسل تنظیم شده است. چنانچه شما شفافیتی بیش از این می‌خواهید باید رزولوشن را بطور دستی تغییر دهید و بد نیست بدانید که صفحه نمایش Galaxy S24 Ultra شما این قابلیت را دارد که رزولوشن آن را تا 3120 در 1440 پیکسل تغییر دهید.

از این جالب‌تر اینکه حتی نرخ تازه سازی نیز روی حالت تطبیق پذیری تنظیم شده است و از 1 تا 120 هرتز بسته به فعالیت صفحه نمایش به صورت پویا تغییر می‌کند.

با توجه به همه این توضیحات تصاویر با کیفیتی را خواهید داشت هرچند که در مورد S26 Ultra  هم می‌توانیم همچنان این ادعا را داشته باشیم که کیفیت نمایش تصاویر فوق‌العاده است.

سامسونگ S24 Ultra

همکاری کوالکوم و سامسونگ S24 Ultra :  

پردازشگری که سامسونگ برای گوشی گلکسی S24 Ultra خود درنظر گرفته اسنپدراگون 8 نسل 3 است بنابراین مطمئن باشید که موقع استفاده از گوشی برای تماس‌های تلفنی، استفاده از برنامه‌ها بطور همزمان، و یا انجام چند عملیات اساسی به مشکل برنخواهید خورد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 آنجایی قدرت خودش را به نمایش می‌گذارد که تجربه کاربران از بازی با Samsung Galaxy S24 Ultra  بسیار جالب توجه بوده است. مثلاً عده‌ای علاقه‌مند به بازی Asphalt  Legends9 ادعا کرده‌اند که بعد از 30 دقیقه بازی گوشی موبایل داغ نشده است. اما متأسفانه نگهداشتن گوشی به حالت افقی باعث می‌شود بلندگو‌های گوشی به راحتی پوشیده شوند و طبیعتاً صدا تحت تأثیر قرار میگیرد.

البته اگر فقط جنبه گیمینگ برای‌تان مطرح است خوب رقبای دیگری هم هستند که در این زمینه قوی‌تر عمل می‌کنند. مانند One Plus 12 اما اگر به دنبال یک گوشی همه جانبه هستید که در انجام همه کارها عملکرد خوبی از خود نشان دهد با اطمینان می‌توانیم سامسونگ S24 Ultra را به شما معرفی کنیم.

در مورد حافظه داخلی دستگاه نیز خبر خوب اینکه در چند ورژن به بازار عرضه شده است   1 ترابایت حافظه داخلی و 12 گیگ رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگ رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگ رم .

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات کلی گلکسی اس 24 اولترا :

بد نیست همین جا راجع به سایر مشخصات سامسونگ S24 Ultra هم صحبت کنیم مثل نرم افزار آن که از اندروید 14 با رابط کاربری One UI 6.1 در آن استفاده شده و نوید لذت از یک رابط کاربری فوق‌العاده را به شما می‌دهد.

سفارشی‌ سازی‌های زیادی در سرتاسر  این رابط کاربری وجود دارد، و گزینه جدید  Creative تم بسیار جالب است زیرا می‌توانید با استفاده از چند کلمه کلیدی مانند «برج سورئال ساخته شده از آمیتیس در سایه‌های نیلی و آبی»، یک تم جالب که با هوش مصنوعی تولید شده است برای پیش زمینه گوشی خود بسازید.

سامسونگ وعده هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گلکسی اس 24 اولترا را می‌دهد و با این کار گوشی جدید خود را به یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند پشتیبانی ‌شده تبدیل می‌کند.

یکی از نقاط ضعف Galaxy S24 Ultra مربوط می‌شود به Chat Asist که به اندازه توقعی که از آن می‌رود عملکرد خوبی ندارد. و به اندازه Gboard در گوگل پیش‌بینی اصلاح کلمات ندارد.

قلم S Pen در قسمت پایین گوشی قرار دارد که ویژگی جدیدی نسبت به Galaxy S23 Ultra نیست. با این حال، صفحه نمایش تخت باعث می‌شود وقتی روی صفحه خط می‌کشید یا می‌نویسید، دست احساس راحت‌تری داشته باشد، و نحوه عملکرد آن به عنوان شاتر بی‌سیم برای دوربین و دوربین عقب با اجتناب از تنظیم تایمر عالی است.

طبق معمول سامسونگ S24 Ultra شارژر همراه درون جعبه ندارد و شما باید یک شارژر جداگانه برای آن تهیه کنید. پیشنهاد ما به شما یک شارژر سریع 45 واتی است که با این شرایط حدود 70 دقیقه زمان می‌برد که شارژ کامل داشته باشید. البته گلکسی اس 24 اولترا از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می‌کند و از شارژ معکوس نیز برخوردار است.

سامسونگ S24 Ultra

عمر باتری ، یک مزیت بزرگ برای انتخاب سامسونگ S24 Ultra :

تا اینجای مقاله راجع به همه چیز صحبت کردیم حتی به این موضوع هم اشاره‌ای کردیم که احتمالاً دلیل انتخاب Samsung Galaxy S24 Ultra هوش مصنوعی بکار رفته در آن نیست که در ادامه به کاربردهای هوش مصنوعی نیز اشاره می‌کنیم.

یکی از مواردی که در این محصول سامسونگ، توجه‌ها را به خود جلب کرده است عمر طولانی باتری آن است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داخل سامسونگ S24 Ultra از استقامت بالایی برخوردار است که با قدرت بسیار زیاد گوشی مطابقت دارد. جالب توجه این است که هنگام بازی‌های سنگین هم باتری این گوشی جواب خود را پس داده است.

سامسونگ S24 Ultra

مشخصات دوربین‌های گوشی گلکسی S24 Ultra سامسونگ:

دوربین Galaxy S24 Ultra درست برای علاقه‌مندان به عکاسی ساخته شده است. البته تفاوت چندانی با دوربین اس 23 اولترا ندارد این محصول سامسونگ دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 3 برابر است. در واقع تغییر اصلی سخت افزار دوربین تله فوتو جدید 50 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 5 برابر است. با این حساب شما عکس‌های زوم 10 برابر با کیفیت اپتیکال خواهید داشت.

در بخش سخت افزاری دوربین موتور ProVisual Samsung، Super HDR قرار گرفته است که در کنار ابزارهای هوش مصنوعی Galaxy AI قبل و بعد از عکاسی کیفیت کار شما را بهبود می‌بخشد.

یکی از ویژگی‌های موفق‌تر، حالت جدید حرکت آهسته خودکار با کمک هوش مصنوعی است که در آن روی یک ویدیوی گرفته شده با سرعت معمولی ضربه می‌زنید و نگه می‌دارید، و S24 Ultra سرعت آن را کاهش می‌دهد در حالی که هوش مصنوعی فریم‌های از دست رفته را پر می‌کند.

دوربین سامسونگ S24 Ultra قابلیت تصویربرداری با وضوح UHD با دسترسی به تمام سطوح زوم مختلف را دارد. همچنین می‌تواند با سرعت 8K و 30 فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری حرکت آهسته UHD با سرعت 120 فریم بر ثانیه تصویر برداری کند. کیفیت تصاویر نیز 1080 پیکسل است.

در مورد دوربین جلو نیز باید گفت که یک تک لنز 12 مگاپیکسلی است. با دیافراگم 2.2 که با سرعت 4K و سرعت 30/60 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080 پیکسل تصویر برداری می‌کند.

سامسونگ S24 Ultra

AI و سامسونگ S24 Ultra :

بالاخره رسیدیم به بخش جذاب هوش مصنوعی قبل از هرچیز بیاید با هم نگاهی بینداریم به اینکه سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا از کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کرده است و بعد برویم سراغ شایعاتی که ممکن است ما را برای انتخاب سر دو راهی قرار دهد.

همانطور که صنعت و فناوری امروز با سرعتی باور نکردی در حال رشد به سمت استفاده از هوش مصنوعی است، سامسونگ نیز بی‌کار نمانده است و تمام تلاش خود را کرده تا از این قافله عقب نماند که هیچ بلکه در برخی موارد حرف اول را هم بزند.

Galaxy S24 Ultra مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌های Galaxy AI را در خود جای داده است. اما مهمترین سوالی که پیش می‌آید این است که این امکانات چقدر کارایی دارند؟ و یا کاربر چقدر از آن‌ها استفاده می‌کند؟ بیایید نگاهی بینداریم.

یکی از این ویژگی‌ها مربوط می‌شود به برنامه Circle to Search by Google که تمام اطلاعات مفید در مورد Google Lens را می‌گیرد و با یک حرکت سریع و ساده به عنوان یک ابزار جستجوی بصری برای عکس‌های شما در سراسر وب کار می‌کند.

از طرفی ابزار عکاسی Generative Edit به آن اضافه شده است که مانند یک پاک‌کن جادویی عمل می کند تا عناصر مزاحم را از عکس‌ها حذف کند، اندازه عکس‌ها را تغییر دهد یا صاف کند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، جاهای خالی را پر کند.

این ابزار این کار را طوری با دقت انجام می‌دهد که فقط افراد بسیار ریزبین ممکن است متوجه استفاده از آن شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) بکار گیری Live Translate است که می‌تواند 13 زبان مختلف را بصورت متن و صوت ترجمه کند. البته برخی کاربران تا به حال اظهار نظر کرده اند که هیچ کدام از این ویژگی‌ها چندان به کارشان نمی‌آید.

یکی از بدترین ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ S24 Ultra مربوط به Assist   Chat  است که در بدترین حالت هوش مصنوعی است، زیرا پیشنهادهایی در مورد نحوه پاسخ صوتی به پیام های تایپ شده شما ارائه می‌دهد که تقریباً همیشه خنده دار است. به غیر از تلاش‌های رقت‌انگیز برای افزودن چند ایموجی برای شبیه‌سازی «شخصیت»، زمانی که سعی می‌کند لحن حرفه‌ای یا مؤدبانه‌ای به پیام‌های شما بدهد، تمام ویژگی‌های فردی را از بین می‌برد و این خیلی بد است.

این ابزار دارای یک ویژگی بررسی گرامر و املا است که مفید است، و با ضربه زدن بر روی نماد درخشان بالای صفحه کلید سامسونگ فعال می شود. برنامه Notes سامسونگ همچنین دارای برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای خلاصه کردن یادداشت‌ها و افزودن قالب‌بندی است. به طور کلی می‌توان گفت همه برنامه‌های هوش مصنوعی به کار رفته در سامسونگ S24 Ultra آن کارایی لازمی که باید را ندارند.

اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه هوش مصنوعی گوشی گلکسی S24 Ultra فقط تا سال 2026 رایگان خواهد بود و از آن به بعد کاربران باید برای استفاده از آن حساب کاربری بخرند. و همین موضوع احتمالاً خیلی‌ها را دچار تردید می‌کند.

سامسونگ S24 Ultra

نتیجه‌گیری:

قیمت گلکسی اس 24 اولترا از 1300 دلار یا 1250 پوند انگلیس در بریتانیا شروع می‌شود که این قیمت از گلکسی اس 23 اولترا و حتی آیفون 15 پرو مکس اپل گران‌تر است. قیمت سامسونگ S24 Ultra در بازار ایران به بالای 70 میلیون تومان هم رسیده است.

اما با وجود این به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، طرفداران خودش را دارد. برای خیلی از طرفداران دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند پرچمدار وجود به روزترین فناوری‌ها آن هم از جنس هوش مصنوعی اهمیت بسیار بالایی دارد.

و البته که در کنار همه امکانات موجود و به روزی که سامسونگ در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد وجود یک گارانتی معتبر جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. خوب طبیعتاً کاربرانی که هزینه زیادی برای داشتن محصولی با چنین قابلیت‌هایی می‌کنند به میزان اعتبار و امکاناتی که گارانتی گوشی سامسونگ در اختیارشان قرار می‌دهد نیز توجه می‌کنند.

خاطر نشان می‌کنیم که در همین راستا گارانتی پرهان‌تک با ارائه 18 ماه گارانتی کهکشان هوشمند شما را ضمانت می‌کند. و می‌توانید با خیال راحت محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.